Saturday, August 6, 2011

US market watch

Sebahagian anda mungkin sudah mengetahui keadaan market US pada jumaat lepas. Saya mengambil langkah tunggu dan lihat sebelum membuat komentar pada situasi ini. Sebelum itu anda boleh buat bacaan di bloomberg berkenaan situasi ini

VIX Surges Most Since February 2007 Amid ‘Panic’ of Global Stocks Plung

http://www.bloomberg.com/news/2011-08-04/vix-jumps-to-highest-level-since-march-as-economic-data-pushes-down-stocks.html

(baca ; VStoxx Rises)

situasi ini mirip apa yang berlaku pada Februari 07 dimana berlaku panic selling, namun begitu saya percaya ini adalah waktu untuk menambahkan pegangan unit anda dalam pelaburan unit trust. Saya masih positif dengan portfolio ekuiti dan berikut adalah perkembangan terbaru market US



Nota ; Mohd Zarif menyediakan ruang untuk rakan pelabur dan rakan consultant mendapatkan maklumat terkini berkait perkembangan semasa. Saya percaya, dengan melihat dari aspek analisa data data yang ada dapat membantu kita menetapkan kedudukan semasa. Ini akan membantu rakan Consultant Unit Trust dalam menangani persoalan semasa. Jom sertai saya sebagai rakan consultant? Zarif 019 -3405447

No comments:

Post a Comment