Monday, January 24, 2011

Senarai dana islamik boleh-labur menerusi EPF



Senarai di atas merujuk kepada dana islamik unit amanah yang boleh-labur menerusi skim EPF. Senarai ini memperincikan kadar pulangan antara 7 dana islamik unit amanah yang dilihat daripada sudut prestasi dana semenjak FBM KLCI mula mendaki dari mata terendah untuk tahun 2010.

PISSF adalah pilihan saya pada tahun 2010, namun begitu PISSF telah menutup tirainya, tiada notis lagi dari pihak pengurusan bila PISSF akan buka balik. Jadi, dana pilihan seterusnya yang saya jangka mampu memberi pulangan optimum ialah PISTF - reputasi tahun 2010 ialah 19.55%.

PISTF fokus pada mid-cap dan dana panas kini mengalir kepada big caps. Jadi mid cap akan dapat faedah dari dana panas yg tersedia di big caps. We believe if market turning to side-ways, PISTF will benefited.

p.s Mohd Zarif menekankan pemahaman mengapa perlu kita laburkan wang melalui unit trust. Setiap instrumen kewangan punyai kelebihan dan kekurangannya. Memahami objektif pelaburan adalah penting sebelum memulakan pelaburan. Pada Mohd Zarif, hanya yang menghalang seseorang melakukan pelaburan iaitu Purpose & System. Ingin tahu lebih lanjut? hubungi saya di 019-3405447

No comments:

Post a Comment